I kolejová vozidla mohou mít individuálně řešení klimatizační jednotky

Stejně, jako je klimatizace součástí našich domů a bytů, jsou klimatizace součástí také různých dopravních prostředků, a to jak našich soukromých, tak i veřejných. A nejvyužívanější jsou samozřejmě vlaky, ve kterých jsou klimatizační a chladicí systémy také poměrně dobře realizovatelné. Vše se však odvíjí od typů konkrétních vlaků. Pojďme si tedy lehce nastínit, jaké možnosti vlastně existují.

klimatizační systémy vlaky

Jednotka v oblasti střechy

Samozřejmě klimatizace není ve většině vagonů vidět, a přesto je umístěna. Tou nejčastější realizací jsou totiž ty, které se umisťují do prostoru těsně pod střechou. Díky svým kompaktním velikostem se téměř vždy pohodlně vejdou, a jsou tak ideální pro většinu kolejových vozidel. Některé z nich jsou však z důvodu nutnosti úspory místa instalovány přímo na samotnou střechu dané soupravy. Příkladem mohou být třeba vozy metra, jelikož ty mají v tomto ohledu kompaktnější rozměry, a tak klimatizační a chladicí systémy v podstatě žádné jiné kvalitativně odpovídající řešení nenabízejí.

Nejsou problém ani rozsáhlejší systémy

Zmíněné možnosti se týkají především toho, pokud se soustředíme na jeden jediný prostor. Pokud je však nutno využít komplexnějšího řešení, je třeba tomu přizpůsobit samotné tyto jednotky, a využít známé split systémy. I ty v této oblasti existují, a tak dokážou přinést dokonale chladný vzduchu po celé části vlaku, a to s ohledem jak na komfort cestujících, tak s ohledem na celkové provozní a pořizovací náklady, a také snadnost instalace.

A jelikož většina vlakových vozů jsou stavěny na podobných platformách, dá se říci, že i tyto jednotky mají poměrně variabilní možnosti použití, a tak cestujícím přinášejí onen vyhledávaný komfort, a to i v tropických dnech, kdy mohou mít všechny okna zavřená, a sedět tak v příjemné teplotě. A podobnými systémy je v posledních letech vybavováno stále více a více vlaků.

Další informace na webu http://www.vzgtransport.cz/